Stresas darbe. Ar Jūs jį patiriate?

Beveik vienas iš trijų darbuotojų Europoje, t.y. daugiau nei 40 mln. žmonių, praneša, kad yra paveikti  streso darbe. Skaičiai kalba už save, bet dar daug aukų kenčia tylėdami ir dar daug kompanijų nesuvokia, kad tai įtakoja ir jų verslą.

Dažnai klaidingai manoma, kad reikia mėginti tapti atsparesniu stresui, jį slopinti vaistais ar pan. Iš tiesų stresas yra normali ir natūrali kūno reakcija į aplinkos poveikį – kaip čiaudulys ar kosulys. Darbuotojui, patekusiam į nepalankias sąlygas, organizmas padidėjusiu kraujospūdžiu, galvos skausmu ar kitais nemaloniais pojūčiais (stresu) praneša, jog tai yra kenksmingos ir sveikatai pavojingos sąlygos, kurias reikia kuo greičiau palikti.

Streso priežastys ir kaip jo išvengti – mano straipsnyje Delfi.lt http://gyvenimas.delfi.lt/career/stresas-darbe-ar-verta-vadovams-tuo-rupintis-krizes-metu.d?id=30210909

Ar jau laikas susirūpinti? Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius (sumuokite neigiamus atsakymus):
- esate tuo ir ten, kur norite būti;
- darbas jus stimuliuoja ir domina;
- jums lengva „užgesti“ dienos pabaigoje;
- turite pakankamai laiko savo darbams atlikti;
- dienos pabaigoje jūs patenkintas pasiektais rezultatais;
- tuite su kuo aptarti savo problemas;
- nesunkiai priimate kritiką;
- darbe jus vertina;
- darbe skiriate laiko ir sau;
- esate patenkintas gaunama alga ir užimamomis pareigomis;
- jūs – komandos dalis;
- jums aišku, ko iš jūsų reikalauja darbe;
- dirbdamas žvelgiate pirmyn;
- jūs darote svarbius sprendimus savo gyvenime;
- gerbiate save;
- gerbiate kolegas;
- jūsų darbas įdomus ir vertingas.
Toliau sumuokite teigiamus atsakymus:
- jei darbe skiriate laiko sau, jaučiatės dėl to kaltas;
- darbas svarbiausias dalykas jūsų gyvenime;
- vadovas neleidžia jums dirbti savo darbo, taip kaip jūs norėtumėte;
- esate rutinoje, iš kurios negalite išsivaduoti;
- esate per daug užsiėmęs, kad atostogautumėte;
- dirbate pripuolamai ir nereguliariai.
Jei per 6 mėn. Jūsų gyvenime įvyko kas nors iš toliau nurodytų įvykių, už kiekvieną pridedama 10 balų:
- mirtis (sutuoktinio, giminių, draugų);
- išsiskyrėte;
- vedėte/ištekėjote;
- išėjote į pensiją;
- pakeitėte socialinį vaidmenį;
- pakeitėte gyvenamąją vietą.
Sudėkite balus. Jei surinkote 0 – 30 balų, tai reiškia, kad nejaučiate streso; 31 – 45 reiškia, kad patiriate vidutinį stresą; 46 – 65 reiškia, kad išgyvenate stiprų stresą; 66 ir daugiau – jums reikia pagalbos.