Darbo pokalbio etiketas

Visi dalija patarimus darbo pokalbių tema, ir, atrodo, jau nieko naujo nesugalvosi – viskas žinoma. Tačiau kaip žinome iš NLP, tas žinias reikia kartoti, kartoti ir dar kartą kartoti, kad jas ne tik prisimintume eilinį kartą skaitydami, bet realiai naudotume praktikoje kaskartą. Taigi – kaip ir viską gyvenime, dalyvavimą darbo pokalbyje reikia laikyti savotiška meno forma, viešųjų ryšių akcija ir išsiauklėjimo demonstravimu – viskas viename. O tai, kaip atrodome susitikę, ką kalbame, kaip kalbame, ar nevėluojame – ir yra darbo pokalbio etiketas.

Taigi, kaip atrodyti „kultūringai” pirmojo susitikimo metu? Pirmiausiai – nevėluoti. Antra – atrodyti taip, kaip priimta toje aplinkoje, tai darbo vietai. Trečia – nesmirdėti ir nebūti pernelyg daug prisikvėpinus. Ketvirta – neskleisti pašalinių garsų – gurgiančio skrandžio, perdžiūvusios gerklės krenkštimo ir pan.

Taigi, kaip laiku atvykti į darbo pokalbį? Pirma, įsitikinti, jog žinote, kur jis vyks. Susirasti adresą žemėlapių programoje (svetainėje), pasižiūrti, kaip ten nuvykti. Jei ten niekada nesate buvę, nuvažiuokite, įsitikinkite, kad nestovėsite kamštyje pernelyg ilgai, kad turėsite kur paliktai automobilį.

Teisingai pasirinkite rūbą – pagal jį juk sutinkama. Net jei reikėtų atvykti apsivilkus kostiumą, to tikrai nebūtina daryti, jei laike 30 laipsnių karščio. Pakaks ir pilkų marškinių trumpumis rankovėmis bei prasegta viršutine saga. Kaklaraištis tikrai nebūtinas, jei nenorite pernelyg sukaisti ir pusę pokalbio galvoti, ar prakaitas jau prasigėrė kiaurai, ar dar ne.

Nuo to priklausys, ar skleisite nemalonų kvapą – o prakaitas būtent taip ir „kvepia”. Be abejo galima jį bandyti paslėpti kvepalų vonia, bet geriau yra nesukaisti, negu kad atskiesti prakaitą papildomu kvapu.

Prieš susitikimą pavalgykite, antraip pilvas gurgs ir atrodysite juokingai. Blogiausiu atveju neatsisakykite ko nors atsigerti, jei tik sulauksite pasiūlymo. Apskritai, elkitės taip, lyg nesate išsigandę ir visiškai negalintys savęs kontroliuoti. Geros manieros, teisinga laikysena ir savikontrolė galbūt neįtikins jūsų profesiniais sugebėjimais, bet bent jau parodys dvasinę stiprybę.

Nepamirškime – lyderis, tai ne tas, kuris viską jau žino ir gali, o tas, kuris nepasimeta, imasi iniciatyvos ir siekia kontroliuoti situaciją, kokia ji bebūtų.